Misir Gevrekli Tavuk Pane - Popeyes Tavuk Tarifi

popeyes tavuk tarifi

popeyes chicken&biscuits

popeyes lezzetli


Oğlum popeyes'te tavuk yemeğe bayılıyor. Ne yazıkkı küçük bir yerde oturduğumuz için burda yok. Bende neden evde yapılmasın dedim ve internette araştırmaya başladım. Yemek.com adlı bir sitede bu tarife rastladım. Küçük değişiklikler yaptım. Bence süper oldu bence çok yağlıda olmadı. Ben hemen kağıt havluya aldım. Sıcak sıcak oğlumla yedik.Yanında Calve'nin Acılı sosu ve sarmısaklı mayonezi süper oluyor.
Bir parça tavuk göğüs parçayla iki kişi için yetti. Tarife geçelim:

Malzemeler: (2 kişilk)

  • 1 parça tavuk göğüs eti
  • 1 kase mısır gevreği
  • 1 yumurta
  • yarım su bardağı süt
  • Yarım çay bardağı kadar zeytinyağ
  • 1 çay kaşığı köri
  • Yarım çay kaşığı zerdeçal
  • Yarım çay kaşığı zencefil
  • Yarım çay kaşığı kimyon
  • Yarım çay kaşığı karabiber
  • Kızartmak için sıvı yağ
Yapılışı:

Tavuk etimizi ince dilimler halinde kesiyoruz 5-6 cm uzunluğunda ince tavuk parçalarımız oluyor.
Kapaklı bir saklama kabına sütümüzü, zeytinyağımızı, bütün tuz ve  baharatlarımızı ekleyip karıştırıyoruz. Tavuk etlerimizi ekleyip güzelce elimizle sosa bulanmalarını sağlıyoruz.  Kapağını kapatıp dolabımızın alt tarafında 3-4 saat dinlenmeye bırakıyoruz.
3-4  saat sonra dinlenen tavuklarımızı bir süzgeç yardımıyla süzüyoruz.
Bir kaseye yumurtamızı kırıp iyice çırpıyoruz. 
Diğer tarafta mısır gevreklerimizi bir buzdolabı poşetine koyup bir bardak yardımıyla ufalıyoruz  ve kasemize boşaltıyoruz. 
Tavuklarımızı önce yumurtaya sonra ufalanmış mısır gevreğine bulayıp kızgın yağda kızartıyoruz. 

Yanında ister ketçapla ister acı sos ve mayonezle servis yapabilirsiniz.   Afiyet olsun



Önemi püf noktası Tavukların inceliği..... İnce olmazsa iyi pişmez



popeyes tavuk tarifi

popeyes chicken&biscuits

popeyes lezzetli



0 yorum:

Yorum Gönder