Arpa sehriyeli princ pilavi tarifi-Pilav yapmanin puf noktalari

Pilav tarifi
Pilav nasıl tane tane pişirilir
Şehriyeli pilav


Pilav yapmak gerçekten beceri gerektirir. Çünkü suyunu ayarlamak gerçekten çok önemlidir. Benim yıllardır yaptığım pilavlarda kullandığım kurallar vardır. Bu gün elimden geldiğince bunları sizinle paylaşacağım.

 Acemilik dönemlerinde deneyimlerinden çıkarak dikkat ettiğim en önemli kural ölçülerimi büyütürken mesela 2 bardak değilde 2 bardak ölçüsüne yakın tek bir kap kullanmak çünkü olçüyü büyüttükçe 2-3 bardak gibi ayarı kaçıyordu ve lapamsı bir pilav oluyordu. Bende kapları büyüterek pilavın suyunu kolay ayarlıyordum.

Genellikle benim pilavda su ölçüm mesela 1 bardak pilav yapıyorsam 2 bardak fakat bardakların üzerinde bir parmak boşluk kalacak kadar su ekliyordum. Bu ölçüyle sorun yaşamadım bu güne kadar ...Tabi prinç tipleri bazen farklı olabiliyor. Genelde baldo yada yasmine prinç diye bilinen prinçleri kullanıyorum.
Pilavda en önemli şeylerden biride yağ oranı yağsız bir pilav mat görünümlü biraz yapış yapış görünür. Özellikle et suyu ile yapılan pilavlar et suyunun içindeki yağı sayesinde daha tane tane oluyor.
Pilav konusunda biraz deneyim kazanınca zaten suyunu ölçmeden bile ayarlayabilirsiniz.
Genelde pilav pişirmeden önce biraz vaktiniz varsa 1 saat kadar tuzlu suda bekletebilirsiniz. Ben her zaman bu yöntemi kullanmam.
Birde pilava şehriye gibi su çeken şeyler eklerseniz  suyunu ona göre eklemelisiniz.

Arpa Şehriyeli Prinç Pilavı


  • 1 ölçü prinç
  • Ölçümüzle orantılı şehriye
  • Sıvı yağ ve tereyağ
  • Ölçü kabımızdan 1 parmak eksik olacak şekilde 2 ölçü su
  • Tuz
Sıvı yağımızı tenceremize koyup ocağı açıyoruz. Arpa şehriyelerimizi ilave edip şehriyeler kızarana kadar kavuruyoruz. Ayıklanmış ve güzelce yıkanmış princimizi ilave edip biraz daha kavurmaya devam ediyoruz. Sonra teryağımızı, suyumuzu ve tuzunu ekliyoruz. Karıştırıp tenceremizin kapağını kapatıyoruz. Kaynama başlayınca ocağı tamamen kısıp pilavımız suyunu çekip göz göz oluncaya kadar pişiriyoruz. Pilavımızı 5-10 dk kadar dinlendirip servis yapabiliriz. Afiyet olsun.


Bugün ben elimden geldiğince pilav pişirmenin püf noktalarını paylaşmaya çalıştım. İnşallah faydalı olabilirim . Sevgiler

Pilav tarifi
Pilav nasıl tane tane pişirilir
Şehriyeli pilav

0 yorum:

Yorum Gönder