Cintar kavurmasi tarifi- Cintar mantari

Çıntar 
Çıntar kavurması
Resimli çıntar kavurma

Yıllardır pazarda görürdüm Başkalarından duyardım çok güzel bir mantar diye ama bir türlü cesaret edemezdim kendim yapmaya. Nihayet geçenlerde karşı komşum çıntar kavurması yaptım vereyimmi deyince hemen atladım ver yerim dedim. Hemen aldım bir parçada ekmek aldım oturdum bir güzel yedim. Gerçekten çok lezzetli bir yemekti. O günden sonra kendimde yapmaya karar verdim. Bu hafta pazardan güzelce seçerek aldım. Satıcı bayandan nasıl temizleyeceğimi ve yıkayacağımı öğrendim.




Geldim hemen su dolu bir kaba koyup biraz beklettim. Sonra çeşmenin altında güzelce yıkadım tekrar su dolu bir kaba aldım hiç toprağı kalmasın diye.


  • Yarım kg çıntar
  • 2 adet yeşil biber
  • 2 adet kapya biber
  • 2 domates
  • 1 büyük kuru soğan
  • 3 yk zeytinyağ
  • arzuya göre pul biber
Zeytin yağımızı  ve kuru soğanımızı (yemeklik doğradığımız) wok tavamıza alıp kavuruyoruz. Sonra doğranmış mantarlarımızı ekleyip harlı ateşte suyunu salıp çekene kadar kavuruyoruz. Sonra doğradığımız biberleri ve doğranmış domatesimizi tuzunu biberini ilave edip mantarlaımız pişene kadar kapağını kapatıp kısık ateşte pişiriyoruz. 

Afiyet olsun  


Çıntar 
Çıntar kavurması
Resimli çıntar kavurma

0 yorum:

Yorum Gönder