Asma Yaprakli Bulgur Pilavi Tarifi

Yaprak pilavı
Asma yaprağı bulgur pilavı
Asma yaprakli bulgur pilavi


Bu tarifte komşum Ülkü'den. Pilavı yapıp bana yollamış bende çok beğendim. Sarma sarmaya üşenenler içinde güzel bir alternatif. Hangi yöreye ait olduğunu bilmiyorum. Bilen arkadaşlar yorumda benimle paylaşırlarsa mutlu olurum. 


Ülkü'nün bana verdiği tarifi aynen aktarıyorum.
Asma yapraklı Bulgur Pilavı

  • 1 bardak pilavlık bulgur
  • 15 adet asma yaprağı (salamura)
  • 1 adet kuru soğan
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • tuz, karabiber, pul biber
  • 2 su bardağı sıcak su
1 adet kuru soğanı küp küp doğruyoruz. Sıvı yağımızı ve soğanımızı biraz kavuruyoruz. Asma yapraklarımızı yıkayıp küçük küçük doğruyoruz. Sonra sırasıyla salçamızı, asma yapraklarını ve bulgurumuzu ekleyip bir iki çeviriyoruz. Sonra yaprağın tuzunuda düşünerek tuzunu, karabiberi ve biraz pulbiberi ekliyoruz. Sıcak suyuda ilave edip kısık ateşte suyunu çekene kadar pişiriyoruz.  
Sıcak sıcak servis yapıyoruz 

Afiyet olsun. 

Tarif ve pilav  için komşum Ülkü'ye teşekkür ediyorum.



Yaprak pilavı
Asma yaprağı bulgur pilavı
Asma yaprakli bulgur pilavi



0 yorum:

Yorum Gönder