Acuka tarifi- Acuka nasil yapilir?

Acuka tarifi
Acuka nasıl yapılır?
Kahvaltılık tarifler


Yıllardır kahvaltıya acuka yaparım ama bloğa eklememişim. Biz eskiden bunu çemen diye bilirdik. Ama sanırım Kayseri'de çemen diye adlandırılan farklı bir tarif var. Sanırım onda çemen otu diye bir baharat var diğer malzemeler aynı gibi. Yıllar önce Kayseri'li bir arkadaşta yemiştim.

Çok fazla dayanmadığı için ben küçük ölçülerde yapıyorum 3-5 gün kadar kahvaltılarda tüketiyoruz. Birde ben bu acuka yı tostun içine sürmeyi çok seviyorum. Tostunuzun içine ister beyaz peynir ister kaşar peyniri koyun çok lezzetli oluyor. Bunuda denemenizi tavsiye ederim.

Gelelim tarife:

Malzemeler:


  • 4 kaşık ev yapımı biber salçası
  • 2 kaşık ev yapımı domates salçası
  • 5-6 kıyılmış ceviz
  • tuz (salçanın tuzuna göre kullanın)
  • hepsi ağız tadınıza göre Kimyon, karabiber, pul biber, nane, kekik
  • 3 diş kadar sarımsak
  • yarım çay bardağı kadar zeytinyağ
Bütün bu malzemeler küçük bir sos tavasına koyularak devamlı karıştırılarak 5 dk kadar kavrulur. Kavrulunca lezzetler birbirine kaynaşıyor daha lezzetli oluyor.



Acuka tarifi
Acuka nasıl yapılır?
Kahvaltılık tarifler


0 yorum:

Yorum Gönder