Pizza tarifi-Pizza hamuru tarifi

Pizza
Pizza hamuru
Pizza nasıl yapılır?

Bu güne kadar yaptığım pizzaların en güzeliydi. Hamuru tam kıvamındaydı. Ne çok kalın nede çok inceydi. Bu tarifi sevgili Meleğin bloğunda görünce hemen denemeye karar verdim. Gerçektende iyiki denemişim tarife bayıldım.

İlk fırsatta tekrar yapacağım. Ölçüler tam bir fırın tepsisi için tam geliyor Ben yuvarlak tepside yaptım ama kare tepsilerede tam gelir.

Pizza hamuru:

  • 3 su bardağı un
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1-1,5 su bardağı su
Unumuzu hamur yoğurma kabına eliyoruz. Mayayı ekleyip una karıştırıyoruz.  Zeytinyağını, toz şeker, tuzu ekliyoruz. Suyunu yavaş yavaş ekliyoruz. Ele yapışmayan bir hamur elde ettiğinizde  suyu eklemeyi bırakın. 40-45 dk kadar mayalanmaya bırakıyoruz.

Diğer tarafta pizzanın üst malzemelerini hazırlıyoruz.

Ben pizzamda 
  • sucuk
  • yeşil biber
  • kırmızı biber
  • domates
  • zeytin
  • mantar 
kullandım.
Üzerine sürmek içinde sos hazırladım.Sos için

2 yemek kaşığı ev yapımı salçayı çok az su ile ve 1 diş sarımsak ile karıştırıyoruz. 1 kaşık kadarda ketçap ekledim. 

En son üzerine rendelenmiş kaşar

Dinlenen hamurumuzu tepsimize göre açıyoruz. Kabarmaması için çatalla deliyoruz. İlk önce sosumuzu sürüyoruz. Sırayla malzemelerimizi diziyoruz. 160 derece fırına koyuyoruz. Pizzamızın tabanı kızarınca üssteki malzemelerde pişince çıkarıp üzerine rendelenmiş kaşarı serpiyoruz. 1-2  dk içinde kaşarla eriyince pizzamızı fırından alıyoruz. Sıcak sıcak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun


Pizza
Pizza hamuru
Pizza nasıl yapılır?

0 yorum:

Yorum Gönder