Sac Kavurma tarifi-Dana etinden sac kavurma

dana saç kavurma
saç kavurma nasıl yapılır
saç kavurma oktay usta
saç kavurma yapılışı

Saç kavurma bizim evin en sevilen yemeklerindendir. İster tavuk saç kavurma olsun ister kırmızı etten olsun. Bizim evde saç kavurma lavaşla yenir. Bir parça lavaş kopartıp kavurmayı lavaşla alıp lavaşı suyunada batırıp yiyoruz. Sizede öyle tavsiye ederim. İsterseniz patates kızartıp ortasına koyarak öylede servis yapabilirsiniz Daha önce tavuk saç kavurmamı öyle servis yapmıştım. 



Dana saç kavurma kuzu etini sevmeyenler için hazırladığım bir tarif .

Dana saç kavurma
  • 700 gr kadar dana eti 
  • 3 adet yeşil biber
  • 3 adet kapya biber
  • 2-3 adet domates
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 parça kuyruk yağı
  • 1 yk tereyağ
  • 2 diş sarımsak
  • tuz
  • karabier
Ben etimi bütün olarak almıştım. Dolaptan çıkarıp tamamen çözülmeden küçük küçük doğradım. Düdüklüye ilk önce irice doğradığım kuyruk yağımı ve etlerimi koyup kızgın ateşte etlerimi mühürledim. ........(yani kızgın tencerede etleri kavurdum.)
 Renkleri değişen etimin üzerine 2 su bardağı kadar ılık su koyup düdüklü tencerede 20 dakika kadar pişirdim. Ayrı bi ocakta saçımı koyup 1 yemek kaşığı kadar tereyağ ve küçük küçük doğradığım biberlerimi  ekleyip kavurmaya başladım. Biberlerimin diriliği gidince pişen etimide saçıma ekleyip kavurmaya devam ettim. üzerine sarımsağımı rendeledim ve küçük küçük doğranmış domateslerimi, tuzumu ve karabiberi ilave ettim.Domateslerimiz çok ezilemeden ocağı kapatıyoruz ve üzerine kekik serpiyoruz. Sıcak sıcak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun



dana saç kavurma
saç kavurma nasıl yapılır
saç kavurma oktay usta
saç kavurma yapılışı


0 yorum:

Yorum Gönder