Firinda Kiymali Biber Dolmasi Tarifi

Biber Dolması tarifi
Kıymalı Dolma 
Dolma tarifi

Biber dolmasını fırında pişirmeyi denediniz mi gerçekten çok güzel oluyor. Zaten fırın yemeklere ayrı bir lezzet katıyor. Biberler hafif kızarıyor. Ben iki çeşidinide yapıyorum. Deneyin siz karar verin. Ben 3 kişiyiz  diye 6 adet  dolma biberden yaptım siz çoğaltabilirsiniz. Bizim evde ertesi günden kalan yemek pek sevilmiyor bu yüzden az yapıp günlük yapıyorum.


Normalde yemek kalırsa öğlen için bana iyi oluyor. Ama ramazan ayında kalmasa daha iyi oluyor.




Gelelim tarife

Kıymalı Biber Dolma Tarifi ( 3 kişilik)


  • 6 adet dolma biber
  • 150- 200 gr kıyma
  • 1 küçük çay bardağı prinç
  • 1 küçük domates (rendelenecek)
  • 1 küçük kuru soğan (rendelenecek)
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz
  • karabiber
Biberlemizi açıp güzelce iç kısımlarını yıkıyoruz. Princimizi, kuru soğan, kıyma, domates, salça,  tuz ve karabiberi güzelce karıştırıp biberlerimizi dolduruyoruz. Fırına dayanıklı bir kaba ben borcam kullandım diziyoruz. Üzerlerine domates kabuklarından kapak yapıyoruz.  Biraz salçalı su yapıp fırınımızda 200 derecede pişiriyoruz. Sıcak sıcak servis yapıyoruz. Afiyet olsun.


Biber Dolması tarifi
Kıymalı Dolma 
Dolma tarifi
Fırında Biber Dolma tarifi

0 yorum:

Yorum Gönder