Tavuklu nohutlu pilav tarifi



İstanbul'da yaşıyorsanız blirsiniz el arabalarında tavuklu pilav satarlar. Biz Floryada otururken tren istasyonundan aşağı inince tavuklu pilavcı olurdu. Ama o tür yerlerden bir şey yemeği pek sevmediğim için yiyemezdim ama evde yapardım. Yanınada ayran ve salata oldumu nefis bir öğün oluyor. Geçen günde arkadaşlarla konuşurken aklımıza geldi ertesi gün hemen yaptım. Özellikle hafta sonları için çok güzel bir yemek eminim bir çok çocuğumuzda bayıla bayıla yerler.

Siz nasıl yapıyorsunuz bilmiyorum. Ben mutfak tecrübesi olmayanlara yeni evlenenlere fikir olması açısından kendi tarifimi paylaşmak istiyorum. 

Ben nohutlu pilavda bembeyaz bir tavuk eti kullanmak için göğüs eti kullanmayı seviyorum. İsterseniz farklı yerlerinide kullanabilirsiniz.


Tavuklu nohutlu pilav tarifi 

Gerekli malzemeler:

  • 2 parça göğüs eti
  • 1 su bardağı nohut( akşamdan ıslatılmış nohut)
  • 1 büyük su bardağı prinç
  • sıvı yağ
  • tereyağ
  • tavuk suyu
  • tuz
İlk önce nohutumuzu düdüklü tenceremize koyup nohutunuzun pişme süresine göre haşlıyoruz. Ben nohutumu 15 dk pişirdim. Nohutlarımın kabuklarını soydum

Ayrı bir tencerede tuz ilave edip tavuklarımızı haşlıyoruz. Pişince süzüp didikliyoruz.

Sıvı yağımızı tenceremize koyup prinçlerimizi ilave ediyoruz. 1-2 dk kavuruyoruz.Üzerine yaklaşık 1 e 1,5 ölçüsünde (daha öncede bahsettiğim gibi princinize göre bu ölçü değişebilir)  tavuk suyumuzu, çok az tuzumuzu ve nohutlarımızı  ilave ediyoruz. önce açık konumda kaynamaya başlayınca en kısık konuma getirip suyunu çekene kadar pişiriyoruz. 

Siz tavuk etlerinizi pilava karıştırabilirsiniz. Ben kasenin en altına tavuk etlerini üzerine nohutlu pilavı koyarak kaseyi çevirip servis yapmayı seviyorum. 
Yanına ayran ve salata ile afiyet olsun.

Sevgiler


tavuklu nohutlu pilav tarifleri

tavuk suyuna nohutlu pilav

tavuklu nohutlu pilav nasıl yapılır

0 yorum:

Yorum Gönder