Fava tarifi- Fava nasil yapilir?

Fava tarifi 
Bakla fava 
Favanın yapılışı


Bloğumun yeni bir misafir aşçısı oldu. Daha öncede bir arkadaşım yöresel yemeklerle bloğuma konuk olmuştu. Şimdide karşı komşum Özlem bloğuma renk katıyor. Komşum yapıp getirdi bu favayı. Daha öncede bir kaç kez favayı değişik yerlerde yemiştim. Fakat pek sevmemiştim. Ama bu sefer gerçekten eşimde bende çok beğendik. Her şeyi kıvamındaydı. Bayıla bayıla yedim.

Yapılışıda tahminimden kolaymış. Bende en yakın zamanda kendim deneyeceğim. Sizde benim gibi denemek isterseniz. Geçelim tarife:

Fava


  • 500 gr kuru bakla
  • 1 büyük baş kuru soğan
  • 1-2 diş sarımsak
  • 1 tutam toz şeker
  • Yarım su bardağı zeytinyağ
  • tuz
  • 7 su bardağı su


1 tutam dereotu

Bütün malzemeleri düdüklüye koyup 45 dk pişirmiş. Pişince blenderla püre kıvamına gelinceye kadar ezmiş.
1 tutam dereotunu ince ince kıyıp tahta kaşıkla karıştırıp borcama dökmüş. Biraz soğuyunca buzdolabına koyup dinlenmeye bırakmış. Dolaptan çıkarılan fava dilimlenip zeytinyağı ve limonla servis ediliyor.

Afiyet olsun


Fava tarifi 
Bakla fava 
Favanın yapılışı

0 yorum:

Yorum Gönder