Alinazik tarifi-Alanazik

Alinazik tarifi
Patlıcan yemekleri
Köz patlıcan yemekleri


Bu yemek aslında eşimin spesiyalidir ama ramazanda yapması bana düştü.  Ramazanda daha özenerek yemek yapmaya çalışıyoruz. Benim için buda onlardan biri. Daha önce köz patlıcandan Hünkar Beğendi yapmıştım. Gerçekten çok güzel olmuştu. Bu tarifte onu aratmayacak lezzetteydi. Bu tabağıda komşum için hazırladım. Hemen resmini çektim bir daha iftar saati unutuluyor.

Yemeğin yapılışı aslında çok kolay önemli olan patlıcanları közlemek. Ben balkonumda küçük tüpte közmatik  denen aparatla közlüyorum.
Bu yemekte ölçü vermek pek doğru olmaz çünkü kişi sayısına göre ayarlamanız gerekiyor. Sanırım benim yemeğim 3-4 kişilikti 5-6 patlıcan kullandım
Patlıcanları közlüyoruz ilk sıcaklığı gidince güzelce soyuyoruz. Kesme tahtamıza alıp küçük küçük doğruyoruz.

Daha önceden ayrı bir tencerede 250 gr kıyma, kuru soğan, biber, domates ve az bir miktar salçayı kavuruyoruz.

Patlıcanlarımızın miktarına göre yoğurdu (süzme yoğurtta kullanabilirsiniz) sarımsakla karıştırıp patlıcanlarımızı da ekleyip güzelce karıştırıyoruz.

Servis tabağımıza ilk önce patlıcanlı karışımı üzerinede kavurduğumuz kıymalı sosu döküp kıyılmış maydanozla süslüyoruz.

Sıcak sıcak servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

Alinazik tarifi
Patlıcan yemekleri
Köz patlıcan yemekleri

0 yorum:

Yorum Gönder