Cheese cake tarifi-Cilekli cheese cake

Cheese kek nasıl yapılır?
Meyveli soslu cheese cake
Çilekli Cheese cake

Cheese cake çok severim ama nedense bir türlü kendim yapmamıştım. Bir gün eşimin isteği üzerine evde yapmaya başladım. Gerçekten yapılışı çok kolay herkesin yapabileceği bir tarif. Cheese cake seven herkese tavsiye ederim bir deneyin vazgeçemiyeceksiniz. Ben soslarını değiştirerek çeşitlendiriyorum. Sizde sevdiğiniz bir meyve sosuyla yapabilirsiniz.

Tarifi internette araştırırken bir sitedeki tarifleri inceledim ve kendime göre tarifleri birleştirdim ortaya bu tarif çıktı.

Cheese Cake Tarifi

Alt tabanı için:


  • 2 paket burçak bisküvi
  • 75 gram tereyağ
Peynirli kısmı için

  • 500 gr labne peyniri
  • 1 paket kutu krema
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 1 pk vanilya
Üzeri için:
  • 1 paket meyveli sos
Bunun için ilk önce bir kelepçeli kalıba ihtiyacımız var. Bisküvileri rondada un haline getiriyoruz. Eritilmiş tereyağ ile güzelce karıştırıyoruz. Kalıbımızı tereyağ ile yağlıyoruz tabanına bisküvili karışımı bastırarak yayıyoruz düz bir kapak yardımıyla sıkıştırıyoruz. Bir süreliğine dolaba koyuyoruz. Diğer tarafta karıştırma kabına sırasıyla krema, labne peyniri koyup çırpmaya başlıyoruz sonra şekeri, yumurtaları ve ardından un, nişasta ve vanilyayıda  ekleyip çırpıyoruz Bu karışımı kelepçeli kalıbımıza döküyoruz. 200 derecede ısıttığımız fırına ısıya dayanıklı bir kaba su koyup tabanına suyu  ve diğer rafınada kek karışımımızı koyup 10 dakikasını bu ısıda kalan 50 dakikasınıda 150 dereceye düşürdüğümüz fırında pişiriyoruz. Fırını kapatınca tamamen soğuyana kadar fırında bekletiyoruz.
Meyveli sosumuzu üzerindeki ölçülere göre pişirip ılınmasını bekliyoruz  Daha sonra cheese cakekimizin üzerine döküp bir gece dolapta bekletip servis yapıyoruz.  

Afiyet olsun.



Cheese kek nasıl yapılır?
Meyveli soslu cheese cake
Çilekli Cheese cake

0 yorum:

Yorum Gönder