Kiremitte domates soslu kasarli kofte tarifi-Gunun Menusu

Kiremitte domates soslu kaşarlı köfte
Domates soslu köfte
Kaşarlı köfte 




Bu köfteleri blogların birinde görmüştüm  görünüşü çok hoşuma gitmişti. Yeteri kadar tabağım olmadığı için hemen deneyememiştim. Tatilde bulunca hemen aldım ilk fırsattada denedim. Sunumu çok oluyor. Ben kişiye özel yaptığım için 3 tane yaptım siz ortaya çeşit olarakta yapabilirsiniz.

Resim istediğim gibi olmadı ama bir dahaki yapışımda resmi değiştiririm düşüncesiyle  tarifi eklemek istedim.
Tarife geçmeden önce Örnek menümü vermek istiyorum

Sıcakta çorba pek tercih edilmesede  menümüzde bir çorbamız olsun

Mantar çorbası tarifim

Ana yemek olarak Bamyanın tam mevsimi Güzel bir bamya yemeği yapabilirsiniz
 Arkasındanda Domates soslu spagetti 
 Ve tatlı olarakda eşimin favorisi Fırın Sütlaç

Şimdi tarifimize geçebiliriz.

Malzemeler (3 Kişilik)
Köfte için gerekli malzemeler

  • 300 gr köftelik kıyma
  • 2 dilim ekmek içi
  • kimyon
  • karabiber
  • tuz
  • 1 adet kuru soğan rendelecek
Domates sosu için

  • 3 adet domates
  • 2-3 diş sarımsak
  • tuz
Üzeri için kaşar rendesi

Yapılışı Köfte için gerekli malzemlerle köftemizi yoğuruyoruz. İstediğim şekilde şekil verip (ben uzun köfteler yaptım)  kiremit kaparımıza bölüştürüyoruz. 200 derece fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz. 

Domates sosu için Domatesleri ve sarımsakları rendeleyip tuz ilave edip sosumuzu biraz pişiriyoruz. Ama asla çok fazla  suyunu çektirmiyoruz. 

pişen köftelerimizin üzerine sosumuzu paylaştırıp 5 dk kadar fırında pişirip üzerlerine rendelenmiş kaşarları ilave edip kaşarlar eriyinceye kadar fırında tutup sonra sıcak sıcak servis yapıyoruz.

Afiyet olsun


Kiremitte domates soslu kaşarlı köfte
Domates soslu köfte
Kaşarlı köfte 

0 yorum:

Yorum Gönder