Kisir tarifi-Gunun Menusu

Kısır tarifi
Kısır nasıl yapılır?
Kısır




Çok sıcak bir Marmaris sabahından günaydın. Marmaris yanıyor Nem tavan yapmış durumda. Tatile geldiğiniz zaman bu sıcak insanı rahatsız etmiyor fakat burda yaşıyorsanız çok zor. Ben yazın burdan gitmek ve kışın gelmek istiyorum. Kış mevsimindede bir o kadar güzel oluyor.


Tarife geçmeden menümü vermek istiyorum.
Bugün çok sıcak onun için soğuk bir çorba öneriyorum.
Ayran çorbası
 Nefis bir yemek Tavuk şinitzel
 Olmazsa olmazımız Prinç Pilavı

Ve salata olarak yazın yapmayı çok sevdiğim Közlenmiş Patlıcan Biber Salatası


Gelelim kısır tarifimize tam ölçü veremiyorum. Bazı şeyler kendi ağız tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.
Ben oğlumla ikimz için 1 çorba kasesi bulgur kullandım.

Malzemeler: 2 Kişilik


  • 1 çorba kasesi ince kısırlık bulgur
  • yarım çay bardağı kadar zeytin yağ
  • 1 yk domates salçası
  • 1 yk biber salçası (mümkünse ev salçası kullanın)
  • Domates
  • Salatalık
  • 3-4 dal taze soğan
  • maydanoz
  • tuz
  • karabiber
  • kimyon
  • pul biber
  • kuru nane
  • nar ekşisi
Ben uygun büyüklükte bir tencerede zeytin yağ ile salçaları kavuruyorum. Ocağı kapatıp üzerine bulguru ilave ediyorum güzelce karıştırıyorum. Üzerine yeteri kadar sıcak su koyup tencerenin ağzını kapatıyorum. Diğer tarafta Taze soğan, maydanoz, domates ve salatalıkları küçük küçük doğruyorum. Doğrama işlemi bitene kadar bulgurlarımızda kabarıyor. Ben bir Adana'lı arkadaşımdan gördüğüm gibi elime eldiven takıp ilk önce baharatları ilave edip elimle güzelce karıştırıyorum. Daha sonra nar ekşisi ve doğradığım malzemeleride ekleyip güzelce karıştırıyorum. Kısırımız hazır oluyor....


Afiyet olsun.



Kısır tarifi
Kısır nasıl yapılır?
Kısır


0 yorum:

Yorum Gönder