Kişlik domates suyu nasil yapıilir?

Kışlık domates suyu
Domates suyu nasıl yapılır?
Kış hazırlıkları

Domates suları benim için kışın tam bir kurtarıcı oluyor. Domates çorbalarımı, makarna soslarımı veye diğer domates soslarımı bu yazdan hazırladığım domates sularıyla yapıyorum. Ben küçük kavanozlara yapıyorum tek kullanımlık oluyor kalmıyor bu sayede de bozulmuyor.
Bu yaz birde menemenlik yaptım. Onları da ilk fırsatta paylaşacağım.

Şimdi tarife geçebiliriz.

Malzemeler:


  • 10 kg domates
  • 1 servis kaşığı kaya tuzu
  • 20 kadar küçük kavanoz
Yapılışı:

Domateslerimizi güzelce yıkıyoruz. Domateslerimizi rendeleyip büyük bir tencereye koyup kaynatıyoruz. Kıvamı koyulaşınca (biz yaklaşık 3 parmak eksilinceye kadar kaynattık) 1 servis kaşığı tuzu ekliyoruz. Kavanozlarımızı güzelce yıkayıp kurluyoruz. Kapaklarımızı bir tencerede kaynatıyoruz.

 Kaynayan domates sularımızı sıcak sıcak kavanozlara dolduruyoruz. Bütün kavanozları doldurduktan sonra kaynamaya devam ettiğimiz kapaklar bir maşa yarımıyla alıp bir bez yardımıyla sıkıca kapatıyoruz.




Aşağıda resimde görüldüğü gibi ters çevirip bir tepsiye diziyoruz.

Üzerlerini bir sofra bezi yada küçük bir battaniyeyle örtüp mayalanmaya bırakıyoruz. Böyle bir gece bekletip domates sularımızı kışın kullanmak üzere kilerimize kaldırıyoruz.

Afiyet olsun.


Kışlık domates suyu

Domates suyu nasıl yapılır?
Kış hazırlıkları

0 yorum:

Yorum Gönder