Pastane pogacasi tarifi

pastane poğaçası tarifi
oktay usta pastane poğaçası tarifi
pastane poğaçası nasıl yapılır?
Geçen gün facebook'ta bir arkadaş bu  poğaçanın videosunu paylaşmış. Şekil olarak çok güzel görünüyordu. Bu yüzden ilgimi çekti. Siteye baktım yorumları inceledim deneyen herkes çok beğendiğini söylüyordu. Hemen denemek için tarifi kaydettim. Eşim arkadaşlarıyla maç seyrederken yemek için bir şeyler hazırlamamı isteyince hemen bu tarif aklıma geldi. Eşim bu poğaçalara bayıldı nerdeyse çoğunu o yedi. 
Bu çok güzel bir fırsattı tarifi denemek için. Neden fırsat olduğunu açıklayım ben hamurişlerini çok seven, evde olunca yemeden duramayan biriyim. Bu ara kilo almamak içinde fazla yemek istemiyorum bu yüzdende kendimize hamurişleri yapmıyorum. Misafir gelince yaptığım ikramlıkları bile evde bırakmak istemiyorum. 
Pastane Poğaçası tarifi
Malzemeler:
  • 250 gr tereyağ (Tarifte margarin yazıyordu ben margarin kullanmıyorum)
  • 1 yemek kaşığı maya yada 1 pk instant maya
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta(bir tanesinin sarısı  üstüne)
  • 2 çorba kaşığı şekeri
  • Un (yaklaşık 5,5 su bardağı) 
İçi için Peynir benim elimde çok lezzetli bir lorum vardı onu kullandım.

Yapılışı:
Unumuzu eliyoruz ben instant maya kullandığım için unuma mayayı karıştırdım. Hamur yoğurma kabımıza aldığımız unun yanına bütün malzemeleri koyup unu yavaş yavaş ilave edip yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Hamurumuzu mayalanmasını beklemeden (sadece 10 dk kadar dinlendiriyoruz)  küçük mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp çay tabağından biraz büyük oval şekilde tezgahta hamurumuzu açıyoruz. içine malzemesini koyup karşılıklı hamur uçlarını birbirine yapıştırıyoruz. birleştirdiğimiz bu bölümü yassıltıp ters çevirip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine diziyoruz. Üzerine ayırdığımız yumurta sarısını sürüp çatalla çiziyoruz. 200 derece fırında poğaçalarımız kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

pastane poğaçası tarifi
oktay usta pastane poğaçası tarifi
pastane poğaçası nasıl yapılır?


0 yorum:

Yorum Gönder