Arpa sehriyeli tavuk suyu corba tarifi-Sehriye corbasi

Tavuk suyu çorba tarifi
Şehriyeli tavuk suyu çorbası
Şehriye çorbası


Çorbayı çok seviyorum hele hava soğuksa daha bir güzel oluyor. Genelde tavuk suyu çorbaları beyaz yapıyoruz. Bu salçalı olanını yıllar önce bir lokantada yemiştim. Çünkü ben sadece tavuk suyu ve şehriyeli çorbayı pek sevmiyorum. Ya un ve yoğurt kullanarak yada böyle salça koyarak yapıyorum.

Arpa şehriyeli tavuk suyu çorba

Malzemeler:


  • 4- adet tavuk baget
  • 1 çay bardağı arpa şehriye
  • 6 çay bardağı tavuk suyu
  • Didiklenmiş tavuk eti
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yk domates salçası
  • tuz
  • 2 yk sıvı yağ
Bagetlerimizi 7-8 çay bardağı su ile haşlıyoruz. Haşlanan bagetlerimizin etlerini didikliyoruz. Tavuk suyunu ince bir süzgeçle süzüyoruz.
Ayrı bir tencereye sıvı yağımızı ve küçük küçük doğradığımız kuru soğanlarımızı ekleyip kavuruyoruz. Daha sonra salçamızı ve şehriyelerimizi ilave ediyoruz ve kavuruyoruz. Tavuk suyu ve tuzumuzuda ilave edip 1-2 taşım kaynatıyoruz. Ocağımızı kapatıp tenceremizin kapağınıda kapatıp 5-10 dk kadar dinlenmeye bırakıyoruz. 

Afiyet olsun



Tavuk suyu çorba tarifi
Şehriyeli tavuk suyu çorbası
Şehriye çorbası


0 yorum:

Yorum Gönder