Dereotlu pastane pogacasi tarifi

Pastane poğaçası
Dereotlu pastane poğaçası
Dereotlu poğaça

Bizim evde bu pastane poğaçası çok sevildi. Eşim bu ara sık sık bu poğaçalardan istiyor. Geçen gün dolaptaki dereotlarını görünce bir anda pastane poğaçası tarifimle dereotlu denemenin güzel olacağını düşündüm. Dereotlu simitleri çok seven eşimin bunuda seveceğini düşündüm ve bu konudada yanılmamışım.



Hemen kalktım dere otlarımı güzelce yıkadım ince ince kıydım.

Pastane poğaçası için gerekli malzemelerimi çıkardım.


  • 250 gr tereyağ oda ısısında
  • 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 2 yumurta (birini sarısı üzerine sürülecek)
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • un (yaklaşık 5- 5,5  su bardağı kadar)
  • 1 demet dereotu
Mayamızı ılık sütümüzü ve toz şekeri karışıtırıp 5-10 dk kadar mayalanmaya bırakıyoruz. Mayamız köpürüp kabarınca diğer malzemeleri ekleyip yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.10 dk kadar dinlendirip hamurumuzdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp kurabiye şekli verip yağlı kağıt serilmiş tepsimize diziyoruz. üzerine yumurta sarısı sürüp çatalla çiziyoruz. 170 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. İsterseniz benim gibi yanına peynir domates koyarak servis yapabilirsiniz. 

Afiyet olsun.



Pastane poğaçası
Dereotlu pastane poğaçası
Dereotlu poğaça

0 yorum:

Yorum Gönder