Sinitzel tarifi

Şinitzel tarifi
Tavuk şinitzel
Tavuk şinitzel tarifi


Nefis bir şinitzel 
Ne zamandır yapmamıştım geçen gün bir arkadaşımın bloğunda görünce hazır oğlumda burdayken hemen yaptım. Daha önce çıtır pane harcıylada şinitzel yapmıştım. Ama artık galeta unuyla yamayı tercih ediyorum.


Bu aralar çok fazla pc'ye girme imkanım olmuyor. Üniversitede okuyan oğlum iki haftalığına tatile geldi onunla dolu dolu vakit geçirmek istiyorum. Başka hiç bir şeyi gözüm görmüyor. Çocuklarımızdan uzakta olmak gerçekten zor bir durum. Sadece onların gelecekleri için buna katlanıyoruz. Gitme günü yaklaştıkça acısı koymaya başladı. Çocuklarınız yanınızdaysa kıymetini bilin. Büyüdüklerinde istediğimiz gibi yanımızda olamıyorlar.

Fazla duygusallaşmadan ben tarife geçeyim.


Tavuk şinitzel


  • Kişi başına bir parça göğüs yeterli oluyor. Ben 2 parça kullandım
  • 3-4 kaşık un
  • 3 adet yumurta
  • 5-6 kaşık galeta unu
  • tuz
  • kimyon, karabiber, köri, zencefil, zerdeçal
  • Kızartmak için sıvı yağ
Tavuk etlerimizi biftek şeklinde ince ince dilimliyoruz. 4 parça biftek çıkıyor. 

Unumuzu eleyip içine tuz ve baharatları ilave ediyoruz karıştırıyoruz. 

Ayrı bir kaba yumurtalarımızı kırıp güzel çırpıyoruz. 

Diğer bir kabada galeta unumuzu koyuyoruz. 

Tavuklarımızı önce una sonra yumurtaya ve en son galeta ununa bulayıp orta ateşteki kızgın yağda arkalı önlü kızartıyoruz. Ocağımızı çok harlı açmamaya özen gösteriyoruz. Tavuklarımız içleride çiğ kalmadan pişiyor. İsterseniz yanına patates kızartması yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.



Şinitzel tarifi
Tavuk şinitzel
Tavuk şinitzel tarifi

0 yorum:

Yorum Gönder