Uzumlu misir unlu kurabiye tarifi-Misir unlu kurabiye

Mısır unlu kurabiye tarifi
Üzümlü kurabiye tarifi
Üzümlü mısır unlu kurabiye

Uzun zamandır canım üzümlü kurabiye yapmak istiyordum fakat hangi tarifime uyarlayacağımı düşünüyordumki Facebook'ta Nursevin'ciğimin paylaşımını gördüm. Tamam dedim bunu yapmalıyım. Maalesefki herkesin tariflerine güvenemiyorsunuz. Ama Blogger arkadaşım Nursevince Lezzetler bloğunun sahibi Nursevin hanımın tariflerini bir çok kez denedim ve yanılmadım. Bu seferde öyle oldu.

Günüm için tatlım hazırdı ama bu kurabiyeyide yapmak istedim hemen gece gece yoğurdum yaptım pişirdim. Hatta Nursevin hanım'ada sordum ben şöyle ağızda dağılan bir kurabiye istiyorum bu öyle bir tarifmi diye . Gerçektende ağızda dağılan bisküvi kıvamında bir kurabiye. Bence denemekten çekinmeyin pişman olmayacaksınız.

Şimdi gelelim tarife


  • 125 gr  oda sıcaklığında tereyağ
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 4 tepeleme yemek kaşığı toz şeker
  • 1,5 su bardağı mısır unu
  • 2,5-3 su bardağı un
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 pk vanilya
  • Göz kararı kuru üzüm
Bütün malzemelerle  (sadece unu birden ilave etmiyoruz) ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. İstediğimiz büyüklükte parçalar koparıp kurabiye şekli veriyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz. 170 derece  fırında çok kızarmasını beklemeden pişiriyoruz. 5 dk kadar fırında bekletip ister sıcak sıcak  (Ben sıcak severim) ister soğuduktan sonra servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.  




Mısır unlu kurabiye tarifi
Üzümlü kurabiye tarifi
Üzümlü mısır unlu kurabiye

0 yorum:

Yorum Gönder