Bezelyeli pilav tarifi

bezelyeli pilav yapılışı
konserve bezelyeli pilav
bezelyeli pilav nasıl yapılır
bezelyeli pilav tarifi resimli

Ben klasik pilavların dışında böyle farklı malzemeler eklenmiş pilavları çok seviyorum. Et ve tavuk yemeklerinin yanına çok güzel uyum sağlıyor. Bence daha önce denemediyseniz  bir kere olsun deneyin derim. Sizinde böyle değişik pilav tarifleriniz varsa bana yollayabilirsiniz. Ben denemek isterim. 
Ben yazdan bezelyemi ayıklayıp dolabıma atıyorum. Kışın kullanmak kolay oluyor. Dolaptaki bezelye ile salatalar, yemekler ve böyle pilavlar yapabilirsiniz.

Tarifime geçmeden önce daha önce pilav yapmanın püf noktalarını anlattığım yazıma göz atabilirsiniz.

Bezelyeli pilav tarifi

  • Kişi sayınıza göre 1 ölçü prinç
  • 1 e 1,5 kadar su
  • Sıvıyağ
  • Tereyağ
  • Tuz
  • Bezelye
Pilav tenceremize sıvı yağımızı koyuyoruz. Ayıklayıp güzelce yıkadığımız princide tenceremize ekleyip kavurmaya başlıyoruz. 3-4 dakika kadar kavuruyoruz. Tereyağı ve tuzu ekliyoruz. Bezelyelerimizide buzluktan çıkarıp yıkıyoruz. Tenceremize ekliyoruz ve suyunuda ilave edip kapağını kapatıp önce harlı ateşte suyu kaynayınca en kısık konumda suyunu çekene kadar pişiriyoruz. 10 dk kadar dinlendirip servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.


bezelyeli pilav yapılışı
konserve bezelyeli pilav
bezelyeli pilav nasıl yapılır
bezelyeli pilav tarifi resimli

0 yorum:

Yorum Gönder