Pofuduk Kabak Kizartmasi Tarifi

Pofuduk kabak
Kabak kızartması
Pofuduk kabak kızartması

Bazı tarifler vardır gördüğünüzde ben bunu yapmalıyım dersiniz. Buda benim için öyle bir tarif oldu. Benim gibi kabağın her halini  (Kabak Yemeği, Kabak Dolması, Kabak Mücveri) seven biri olarak güzel olacağını biliyordum. Ama kabağı pek sevmeyen zorunlu olmadıkça yemeyen eşim bile bu kabak kızartmasını bayıla bayıla yedi. Kabağın en güzel halini bulmuşsun dedi. Bundan sonra bizim evde çok sık yapılacağını düşünüyorum.


Ben pek deniz ürünlerini sevmiyorum. Midye kalamar karides gibi deniz ürünlerini hiç yemedim. Eşim bu kabağı midye tavaya benzetti.

Misafir için hazırladığımız masalarada çok güzel bir lezzet katacağını düşünüyorum. Aslında sıcak tüketilmesi tercih edilir. Ama ben soğuk halinide çok sevdim. Lafı çok uzatmadan Tarife geçeyim.

Pofuduk Kabak Kızartması


  • 3 adet kabak
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • 3-4  yemek kaşığı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • tuz
Kızartmak için sıvı yağ

Sosu için
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı nane
  • tuz
Kabakları soyup yıkayıp halka halka doğruyoruz. Kabaklarımızı kapaklı sığ bir kaba koyup üzerine  sütü ilave edip kapağını kapatıp 1 saat kadar dolapta bekletiyoruz. Bir saat sonra kabaklarımızı kevgir yardımıyla sütün içinden alıyoruz. Sütün içine yumurtayı, unu, kabartma tozunu, baharatları ve tuzu ilave edip güzelce karıştırıyoruz. Koyu kıvamlı bir sos hazırlıyoruz. Kabaklarımızı sosumuzun üzerine koyup güzelce karıştırıyoruz. Kabaklarımızı ister elimizle ister bir çatal yardımıyla sostan alıp kızgın yağda arkalı önlü kızartıyoruz. Servis tabağımıza yerleştiriyoruz. 

Sos için gerekli malzemelerle yoğurtlu bir sos hazırlıyoruz. Küçük bir kaseye koyuk servis tabağındaki kabaklarımızın ortasına yerleştiriyoruz. 

Pofuduk kabaklarımız servise hazır. Afiyet olsun.


Pofuduk kabak
Kabak kızartması
Pofuduk kabak kızartması

0 yorum:

Yorum Gönder