Domates soslu patlican sarma tarifi

Patlıcan yemekleri
Patlıcan sarma
Patlıcan kebabı

Patlıcanla yapılan her yemeğe bayılırım sanırım sevmediğim çeşidi yoktur. Buda çok lezzetli bir çeşidi oldu. Misafirlerimiz içinde güzel bir alternatif. Daha önce İslim Kebabını eklemiştim. Bu daha kolay oldu. Kürdanla filan uğraşmıyorsunuz. Sarıp sarıp tepsiye diziyorsunuz. Üzerinede domates sosu yapıyoruz..






Domates Soslu Patlıcan Sarma


  • Ben 2 orta boy patlıcan kullandım.
  • 200 gr kıyma
  • 2 kaşık kadar galeta unu
  • 1 adet küçük kuru soğan
  • Kimyon
  • Karabiber
  • Tuz
  • Kızartmak için 1 bardak kadar sıvı yağ
  • Sosu için 2-3 domates
  • 1 tatlı kaşığı kadar domates salçası
  • sıcak su ve tuz
Ben iki kişiyiz bir akşamda bitsin diye 2 patlıcan kullandım. Benim patlıcanlarımdan uzunlamasına 6 dilim çıktı. Bütün patlıcanı alacalı soymadım. Sadece ilk ve son dilimden kabuğunu bir şerit kestim onlar sırf kabuk kalmasın diye.

Birde patlcanlarımı bütünken yıkadım kurladım sonra dilimledim. Böyle olunca kızarırken fazla yağ sıçramıyor. Yağı az az ilave ederek patlıcan dilimlerimi arkalı önlü kızarttım. 
Ayrı bir kapta kıyma, rendelenmiş soğan, galeta unu, kimyon, karabiber ve tuz ilave edip köfte yoğurdum. Uzun köfteler yaptım. Yukardaki resimdede görülüyor. Her patlıcana bir köfte koyup sardım uçları altta kalacak şekilde borcama dizdim. 
Sos için domateslerimi rendeledim sosluğuma alıp biraz salçayla pişirdim. Patlıcanlarım yağda kızardığı için sosa yağ ilave etmedim. domatesler pişince sıcak su ilave edip biraz sulandırdım. Sosu patlıcan sarmaların üzerine gezdirdim. 200 derece fırında  köftelerin piştiğine emin oluncaya kadar pişirdim.

Yemeğimiz hazır Afiyet olsun.


Patlıcan yemekleri
Patlıcan sarma
Patlıcan kebabı

0 yorum:

Yorum Gönder