Susuz Cacik Tarifi

Cacık
Susuz cacık
Cacık tarifi


Yıllardır cacık yaparım. Çok ziyanlık oluyordu kaselere koyarsın herkes hepsini yemez kalanları dökersin. Bu yüzden dökülenlere hep acırdım. Bir kaç yıl önce yengem bizi iftara davet etti bu susuz cacıktan yapmış bu ne diye sorduğumda susuz cacık dedi. Bayıldım ondan sonra bizim evde sulu cacık yapılmadı. Hiç ziyanlık olmuyor. Herkes yiyeceği kadarını alıyor. Şimdi yaz sofralarında özellikle ramazan sofralarımda sık sık bu cacık oluyor. Ama şimdi kendime soruyorum neden bu kadar zaman sonra bloğa ekleniyor diye hep unutmuşum. Geçen gün  bloğa eklemediğimi farkedince hemen fotoğrafladım. Kısmet bugüneymiş.

Susuz cacık Tarifi


  • Kişi sayısını göre salatalık
  • Yoğurt
  • tuz
  • sarımsak
  • üzerini süslemek için nane
Ben cacıkta salatalığı rendelemek yerine doğramayı seviyorum. Siz rendeleyebilirsiniz. Bir kaseye doğradığım salatalıklarımın üzerine yeteri kadar yoğurt koyuyorum. Sarımsak rendeliyorum  en sonda tuzunu ekleyip güzelce karıştırıyorum. Servis tabağıma alıp üzerine ister taze nane yapraklarıyla ister kuru naneyle süslüyorum. Ben balkonumda yetiştirdiğim nane yapraklarımı ince ince kıydım onla süsledim.

Afiyet olsun. Sevgiler


Cacık
Susuz cacık
Cacık tarifi

0 yorum:

Yorum Gönder