Cokertme Kebabi Tarifi

Çökertme kebabı tarifi
Çökertme kebabı nasıl yapılır?
Çökertme kebabı oktay usta


Bodrumun meşhur yemeklerinden Çökertme kebabını hiç denedinizimi? Bu kebabı yaparken başıma bir sürü şey geldi. Bu yüzden yapmayı planladığım gün maalesef yapamadım. Patatesleri kesmek için jülyen doğrama aleti aldım. Büyük bir hevesle patatesleri soydum. Patatesleri jülyen doğramak isterken parmağımı kestim. Kanamasını zor durdurdum. O gün maalesef planladığım gibi yapamadım. Başka bir yemek zorunda kaldık. Daha sonra bu patatesleri elimde doğrayarak yaptım

Çökertme kebabı tarifi:Ölçü, kişi sayısına göre ayarlanacak


  • Et olarak Dana Antrkot kullanıyoruz. Etlerimizi şerit şeklinde doğruyoruz. Ben elimdeki eti kullandığım için çokta şerit halinde doğrayamadım. Etlerimizi sıvı yağ koyduğumuz tavamızda güzelce kavuruyoruz. Tuz ve biraz karabiber ilave ediyoruz. Etlerimiz muhtemelen biraz sularını salacaklar ve tekrar geri çekecekler. 
  • Patateslerimizi kibrit çöpü şeklinde doğrayıp kızartıyoruz. Ben patateslerimin üzerine kızartmadan önce kıtır kıtır olsunlar diye biraz nişasta serptim.
  • Gene kendi kişi sayımıza kendi ölçümüze göre sarmısaklı yoğurt hazırlıyoruz.
  • Üzeri için ben domates rendeleyip sıvı yağda pişirip bir sos hazırladım.
Malzemelerimiz hazır olduğunda servis tabaklarımıza önce patatesleri yerleştiriyoruz. üzerine yoğurt sosumuzu gezdiriyoruz. Etlerimize servis tabağımıza ekleyip üzerine domates sosumuzu gezdirip sıcak sıcak servis yapıyoruz. 

Afiyet olsun.



Çökertme kebabı tarifi
Çökertme kebabı nasıl yapılır?
Çökertme kebabı oktay usta

0 yorum:

Yorum Gönder