Kislik Menemen Tarifi

Kışlık menemen tarifi
Menemen tarifi
Kışlık menemen nasıl yapılır?

Kışında yazlık domateslerden menemen lezzetini yaşamak artık mümkün. Yazın domatesin en lezzetli domateslerinden kışlık menemen sosumuzu hazırlayıp kavanozlara dolduruyoruz. Kışın afiyetle yiyoruz. Sizde benim gibi menemenden vazgeçemeyenlerdenseniz bu tarif tam size göre.




Ben menemeni birazda acılı sevdiğim için bir kaç tanede acı biber ekliyorum. Acının kıvamını kendim ayarlayabilmek için acı sivri biber kullanmak yerine tatlı sivri biber  kullanıp istediğim kadar küçük acı biberlerden ekliyorum.

Kışlık Menemen Tarifi


  • 10 kg domates
  • 1 kg kadar  sivri biber
  • 3-4 adet acı biber
  • 2 çay bardağı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı tuz
Domateslerimizin kabuklarını soyup küp küp doğruyoruz. Acı ve tatlı  biberlerimizi doğrayıp sıvı yağ ile hafif yumuşayıncaya kadar kavuruyoruz. Domateslerimizi ve tuzumu ilave edip kaynamaya bırakıyoruz. Domateslerimizin biraz suyunu çekmesini sağlıyoruz. Domatese göre değişeceği için zaman veremiyorum. Ben hafif sulu kalana kadar pişiriyorum. Sıcak sıcak kavanozlara dolduruyoruz. Yeni kavanoz kapağı kullanıyoruz. Kapaklarımızı yeteri kadar suda kaynatıp masa yardımıyla kayanayan sudan alıp bez yardımıyla kurulayıp sıcak sıcak kavanozların kapağını kapatıyoruz ve güzelce sıkıyoruz. Kapaklarının kapattığımız kavanozları temiz bir bezin üzerine kapakları aşığıya gelecek şekilde diziyoruz. Bu şekilde 24 saat bekleyen kavanozları artık kilerimize kaldırabiliriz. 
Resimde görünün kavanozlarla 20 adet menemen  çıkıyor.

Kışlık menemen tarifi
Menemen tarifi
Kışlık menemen nasıl yapılır?

0 yorum:

Yorum Gönder