Mat gimchi (맛김치)


Mat gimchi
 (맛김치)


malzemeler
Beçu(kore marul) 4 tane
Mu(beyaz turp) 1 tane
yeşil soğan 1 demet

sosu için
goçugaru(acılı pul biber) 2 su bardak
pirinç unu yarım su bardak
balık suyu yarım su bardak
dövülmüş sarımsak 2 yemek kaşığı
zecefil tozu 1 tatlı kaşığı
istersen susam 2 yemek kaşığı





 çok çok mutluyum.
bu mevsimde Beçu'yu buldum!!!
kışta yaptığım gimçiler bitmişti.
hemde canım taze gimçiyı çok çok istiyordu.
çok yasa!! Real market!!
bir az pahalıydı..(tane 4.99tl)
ama yoktan güzeldir diye kaçtane aldım. hemen yaptım.
gimçi sevenler haydi Real'a koşun!!


Yapılış




Beçu ve Mu...
marul ve turbun korecesidir.
ayrı ayrı yapa bilir..
ama ben ikisini ayni anda yaptım.
böyle doğranarak yapılan gimçi'yi
Mat gimchi denir.




Beçu ve Mu'yu
uygun bir şekilde doğranır.
tuzlayıb beçu'yu 2 saat
mu'yu 1 saat bekletir.
(tuza göre saat değişir.)
yumuşak olan sebzeleri akar suda
2-3 kere yıkanır. (mu bir kere yıkarsa yeterli)
süzgeçten suyunu iyice süzer.




sosu hazırlanır.
yarım su bardak pirinç une 
2 su bardak su ilave eder.
karıştırarak kayınatır.
muhallebi kıvamında pişirir. 
2 bardak pul biberden 1 bardağı
sıcak pirinç une ekler.
sarımsak ve zecefili
rebottan geçirir.




pirinç un soğuğunca
balık suyu ve sarımsağını ilave eder.





suyunu iyice süzen sebzeleri
bol bir kaba alır.
yeşil soğanı 3-4cm kadar keser.
ilave eder.
sonra hazırlanan sosu ekler.
kalan pul biberide ilave eder.



iyice karışıtırır...!!




çok lezzetli gimçi oldu!!
kaç hafta mezeler için
derte girmeyeceğim.. : )
















Afiyet olsun!!

맛있게 드세요~

0 yorum:

Yorum Gönder