Cikolata soslu kek tarifi-Vanilyalı sade kek

Çikolata soslu kek tarifi
klasik kolay kek
kek tarifi

Bu kekimi doğum yapan komşum için yaptım. Kek yapmak kolay görünür ama çokta kolay değildir. Bazı kek kabarmaz, bazısı kabarır ama fırından çıkınca söner. Buda kişiye, malzemenin ısısına ve daha tamda bilmediğimiz durumlara göre değişir. Kekin kıvamı çok cıvık olmamalıdır. Boza kıvamında yapılan kek daha güzel kabarır.
Ben keklerimde yoğurt kullanırım. Yoğurt yerine süt kullananlarda var. Birde ben şuna inanırım acele yaptığımız çokta özenmediğimiz kek daha güzel olur. Belkidebu benim için öyle.

Bu tarifler mutfağa yeni girmiş ilk defa kek yapmak isteyenler için çok faydalı oluyor.

Kek için malzemeler:


  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı yoğurt
  • Yarım su bardağı ayçiçek yağı
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 pk vanilya
  • Alabildiği kadar un (yaklaşık 3 su bardağı)
Üzeri için Dr Öetker çikolata sosu
Sosu için 2,5 su bardağı süt

Yapılışı:
Yumurtalarımızı kırıp kabımıza alıyoruz üzerine toz şekeri ilave edip 3-4 dakika kadar mikserle çırpıyoruz. Sonra sırasıyla yoğurdu, sıvı yağı, unu, kabartma tozu ve vanilyayı ekliyoruz. Unu ekledikten sonra çok fazla çırpmıyoruz unu hamura güzelce karışsın yeter. Kek kalıbımızı sıvı yağ ile yağlıyoruz. Kek hamurumuzu kalıba döküp 160 derece fırına veriyoruz. Ben fırını önceden ısıtmıyorum. Keki koyacağım zaman açıyorum. Eğer keki kalıpta pişiriyorsanız. 40-45 dk güzelce pişecektir. Bir bıçağı keke batırıp içinin pişip pişmediğine bakıp keki fırından çıkarabilirsiniz. Kalıpta 10 dk kadar dinlendirip keki kalıptan çıkarabilirsiniz.

Bir sos tenceresine hazır çikolata sosunu ve sütü  koyup kıvam alana kadar pişiriyoruz. Biraz dinlenen kekimizin üzerine döküyoruz. Ben üzerini renkli şekerlerle süsledim.

Afiyet olsun.




Çikolata soslu kek tarifi
klasik kolay kek
kek tarifi

0 yorum:

Yorum Gönder