Firin posetinde tavuk tarifi

Fırın poşetinde tavuk
Fırında tavuk
Sebzeli tavuk


Ne zamandır fırın poşetinde tavuk yapmıyordum. Geçende tavuk suyu çorba yapmak için bütün tavuk almıştım. Tavuğun bir bölümüyle haşlayıp çorba yaptım. Bir kısmıylada bu yemeği yaptım. Ama lezzeti süper oldu. Bence fırında tavuğu (eğer daha önce böyle yapmadıysanız) birde böyle deneyin derim.

Bunu sadece tavuk bagetlerle yapabilceğiniz gibi yada benim gibi bütün tavuk parçalarıylada yapabilirsiniz.

Yanlız ben bu tarifimde ölçü vermeyeceğim. Çünkü kişi sayısına göre yapılacak bir yemek.

Mesele kişi başına
1 parça tavuk
1 orta boy patates
1 küçük havuç
gibi kullanabilirsiniz.

Malzemeler


  • Tavuk parçası( baget yada göğüs kısmı)
  • Patates
  • Havuç
  • Kuru soğan (bende yoktu ama arpacık soğan süper olur)
  • sarımsak
  • Ev yapımı domates salçası
  • kekik
  • Bir miktar su
  • Tuz
  • Fırın poşeti
Patatesleri ve havuçları istediğimiz boyutlarda kesiyoruz. Büyük soğan kullanıyorsak dörde bölüyoruz. Sarımsakları diş şeklinde bırakıyoruz. Diğer tarafta salçamızı bir miktar suyla kıvamını açıyoruz. Bütün bu malzemeleri fırın poşetimize koyup üzerine arzu ettiğimiz miktarda kekik serpiyoruz. Salçalı suyumuzu ve tuzumuzuda poşete ekleyip elimizle biraz karıştırıyoruz. Fırın poşetimizi yanında verilen bağlarla bağlıyoruz. Toplu iğne ile 3-4 delik açıp 200 derece fırında 45 dk kadar pişiriyoruz. Fırından çıkardığımız yemeğimizi borcam gibi bir servis kabına boşaltıp servis ediyoruz.

Afiyet olsun.



Fırın poşetinde tavuk
Fırında tavuk
Sebzeli tavuk

0 yorum:

Yorum Gönder