Maras biberi tursusu tarifi-Aci biber tursusu

Maraş biberi
Maraş biber turşusu
Acı biber turşusu

Maraş biberi Eskişehir'de pazarlarda satılmaya başladığından beri annem kışlık için bu turşuyu yapar. Bizim burası ılıman bir iklim olduğu için turşu türü şeyler fazla dayanmıyor. O yüzden ben pek yapmak istemezdim. Ama bu yıl Eskişehir'e gittiğimde azda olsa yapmak istedim. Bir kaç kavanoz benim içinde yaptık.



Bazı kışlık yiyeceklerimzi genellikle memlekette yapıyoruz. Bazı şeyler burda bulunmuyor. Bu biberde bunlardan biri ben bu biberi Marmaris'te hiç görmedim.


Malzemeler:


  • 2 kg maraş biberi
  • 5 su bardağı sirke
  • 2 su bardağı su
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 20 diş kadar sarımsak
Biberlerimizi güzelce yıkıyoruz. Süzgeçte sularının süzülmesi için bırakıyoruz.
Büyük bir tencereye sirkemizi, suyumuzu ve sıvı yağımızı koyup kaynamaya bırakıyoruz.. Sirkeli suyumuz kaynayınca tenceremize bir miktar biberi atıp 1-2 taşım kaynatıp kevgirle büyük bir kaba alıyoruz. Aynı şekilde bütün biberlerimiz 1-2 taşım kaynatıp alıyoruz 

Kesinlikle çok fazla tutmuyoruz yani pişirmiyoruz.

Sonra biberlerimizi kavanozlara sıkı sıkı yerleştiriyoruz. üzerilerine 2-3 diş sarımsak koyup aldığı kadar sirkeli suyumuzdan ilave ediyoruz. 
Bir kapta kaynattığımız yeni kavanoz kapaklarımızı sıcak sıcak kapatıyoruz ve ters çevirip en az 24 saat ters şekilde bekletiyoruz.

Maraş biber turşularımız hazır yarım kiloluk kavanozlarla yaklaşık 10 kavanoz çıkıyor.


Afiyet olsun.


Maraş biberi
Maraş biber turşusu
Acı biber turşusu

0 yorum:

Yorum Gönder