Domates receli tarifi

Domates reçeli tarifi
Çeri domates reçeli
Domates reçeli nasıl yapılır?


Bu tarif arkadaşım Cavide'nin tarifi. Reçeli yapıp fotoğraflayıp bana gönderdi. Bende en yakın zamanda kendim deneyeceğim. Tadını çok merak ediyorum. İstanbul'da olsaydım kesin şimdi kahvaltıda onunla beraber reçelin tadına bakıyor olurduk. Arkadaşımla 15 yıla yakın bir dostluğumuz var. Ondan çok güzel tarifler öğrendim bir kabak böreği vardı ama bana bir türlü denemek kısmet olmadı. Ama nefis bir börekti. Ah bak şimdi yazarken bile o günlere gittim çok güzel günlerdi.

Tarifi aynen onun ağzından aktarıyorum.

Domates Reçeli

Malzemeler:


  • 1 kg çeri domates
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 adet karanfil
  • 1 pk vanilya
Domatesleri kabuklarını soymak için 1 dk sıcak suya daldırıp çıkarıyoruz. Domateslerimizin kabuklarını teker teker soyup tenceremize koyuyoruz. Üzerine toz şekerimizi ilave edip bir gece kapağını kapatıp bekletiyoruz. Sabah tenceremizi ocağa koyup reçelimizi pişirmeye başlıyoruz. Domatesler pişmeye yakın vanilya ve karanfili ilave ediyoruz. Kıvamı ağdalaşınca ocağı kapatıyoruz. Attığımız karanfilleri içinden alıyoruz. 

Kavanozlara boşaltıp afiyetle tüketiyoruz.

Afiyet olsun.



Domates reçeli tarifi
Çeri domates reçeli
Domates reçeli nasıl yapılır?

0 yorum:

Yorum Gönder