Yumurtali çintar kavurmasi tarifi- Çintar kavurmasi

Çıntar
Yumurtalı Çıntar kavurması
Çıntar kavurması


Çıntar Ege ve Akdeniz taraflarında nemli havalarda çam ormanlarında yetişen doğal bir mantar türüdür. Ben bir kaç senedir pazarda görüyordum fakat alıp yemeğe cesaret edemiyordum. Ama karşı komşum yapıp getirince çok beğendim bir seferinde pazardan aldım daha sonrada eşim iş yerinden getirdi.  Geçenlerde çıntar kavurmasıni yapmıştım. Daha sonra eşim yumurtalı yapmamı söyledi. Bende  denedim ve bundan sonra hep yumurtalı yapmaya başladım. Nefis bir lezzet oluyor.Bir kerede kültür mantarıyla deneyeceğim.

Ama şunu söylemeliyimki bilmediğiniz mantarları yemeyin. Çünkü doğada çok zehirli mantarlar var.

Yumurtalı çıntar kavurması için gerekli malzemeler:



  • Yarım kg çıntar
  • 1 adet kuru soğan
  • 2-3 yumurta
  • tuz
  • 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
Yemeklik doğradığımız kuru soğanımızı ve sıvı yağımızı wok tavamıza koyup kavuruyoruz. Tavamız güzelce kızgın olduğu için güzelce yıkanmış ve doğranmış mantarlarımızı ve tuzu ilave ediyoruz. Mantarlarımız biraz su salıyor ve tekrar çekiyor. Bu aşamada yumurtalarımızı kırıp karıştırarak pişiriyoruz. Afiyetle yiyoruz.




Çıntar
Yumurtalı Çıntar kavurması
Çıntar kavurması

0 yorum:

Yorum Gönder